Fotballturnering for Qatararbeiderne - Fagforbundet

Fotballturnering for Qatararbeiderne

qatarverdigvmloplakat

6. juni samles fagbevegelsen i Trøndelag til fotballturnering til støtte for arbeiderne som bygger VM stadioner til Qatar VM 2022 under slavelignende forhold. Bli med på Fagforbundet sitt lag og støtt kampen du også!

Norsk Arbeidsmandsforbund avd 8 har tatt initiativet til arrangementet som skal samle fagbevegelsen og andre organisasjoner og parti i og rundt arbeiderbevegelsen. Fotballturneringen avholdes på Rosenborgs anlegg på Lerkendal den 6. juni. Sett av 6. juni og kom til Trondheim og bli med enten som heiagjeng, fotballspiller, dommer, dugnadsarbeider. Valget er ditt. Dagen vil starte med fotballturneringen, etter fotballturneringen vil alle sammen samles til et sosialt samvær utover ettermiddagen.

Fagforbundet Sør-Trøndelag skal stille lag og markere seg i turneringa. Ønsker noen å delta på laget til Fagforbundet i fotballturneringen, ta kontakt med fagforeningen din eller pr mail til tarjei.leistad@fagforbundet.no innen 17. april.

Les mer om turneringa her:

Her kan du lese mer om Qatar 2022 kampanjen "Re-run the vote", vår internasjonale organisasjon ITUC (International trade union confederation) har satt igang: