May kan bli hele Norges helsefagarbeider - Fagforbundet

May kan bli hele Norges helsefagarbeider

Kåringen "hele Norges helsefagarbeider" er for alvor i gang. Tirsdag 21. juni ble May Furunes kåret til hele Sør-Trøndelags helsefagarbeider og er dermed Sør-Trøndelag sin kandidat i den store nasjonale kåringen.

Seksjonsleder i seksjon helse og sosial i Fagforbundet Sør-Trøndelag, Grete Mosand, overakte diplom, blomster, heder og ære til May Furunes på en tilstelning på arbeidsplassen til Furunes. Hele Sør-Trøndelags helsefagarbeider jobber ved Oppdal helsesenter avd Stølstunet.

Furunes ble målløs og litt satt ut da Mosand ringte og fortalte at hun var blitt kåret til hele Sør-Trøndelags helsefagarbeider. Utdrag fra juryens begrunnelse er at  May Furunes har gode kommunikasjonsevner, hun er snill, omsorgsfull, og tar seg tid og tar pasienter på alvor. Furunes arbeider med personer med demens og sammensatte lidelser, hun har også en spesiell kompetanse innenfor dette området.

Nå er altså May Furunes Sør-Trøndelags kandidat i den nasjonale kåringen, hele Norges helsefagarbeider.

Du kan bli med å stemme fram May her.