39 nye lærlingmedlemmer på en uke - Fagforbundet

39 nye lærlingmedlemmer på en uke

Lærlingsamtale
Thomas og Mats fra lærlingpatruljen i samtale med en lærling (Foto: Thomas Haug)

Noe i nærheten av rekord ble satt da lærlingpatruljen inntok Trondheim. 39 nye lærlingemedlemmer var det da status ble gjort opp etter en uke med besøk til lærlingene i Trondheim.

- Noe i nærheten av en perfekt gjennomført lærlingepatrulje, sier Sebastian Sæteraas ungdomstillitsvalgt i Fagforbundet Trondheim.

Ikke bare har patruljen fått flere nye lærlinger til og organisere seg, men de har fått besøkt og snakket med 70 lærlinger iløpet av uken. Formålet med lærlingepatruljen er å sette fokus på lærlingens opplæringssituasjon, få kommunene til å ta inn nok lærlinger, og sette fokus på viktigheten av å organisere seg.Lærlingpatruljen i Sør-Trøndelag er blitt en tradisjon, i over 10 år har ungdommen i Fagforbundet Sør-Trøndelag besøkt lærlinger rundt om i fylket.

- Situasjonen til lærlingene er blitt bedre år for år, samt at kommunene er flinkere til å ta inn lærlinger enn for noen år tilbake. Dette viser at vi lykkes med arbeidet forteller ungdomstillitsvalgt i Fagforbundet Sør-Trøndelag Sonia Kvam.

Lærlingpatruljen 2012 fortsetter ut dette året i flere kommuner rundt om i Sør-Trøndelag.

For mer informasjon om Lærlingpatruljen 2012 kontakt:

Ungdomstillitsvalgt Sonia Kvam
sonia.kvam@fagforbundet.no